20 Mayıs 2010 Perşembe

We're here because We're here

Bu yaz ne dinlesem diye kara kara düşünürken çıkageldi bu albüm. Katatonia'nın Night is the New Day'ini çalmaktan artık Winamp bile sıkılmıştı. Gerçeği itiraf ediyim. Anathema konserinden önce albümden haberim bile yoktu. 7 Mayıs'taki Anathema konserine gidelim dendiğinde aynı şarkılar aynı muhabbert aslında çekilmez diye içimden geçirmedim diil. Ama yeni albümleri olduğunu duyunca bi de konserde bu şarkıları dinleyince bayaa gaza geldim. Albümü dinlediğimdeyse ne diim..Bayıldım. Kabul. Anathema hala tarzını arıyor. Konserde de görüldüğü üzere Duncan Petersson'un ve Alternative 4'un ekmeğini hala yiyolar. (Konserde en gaza gelinen şarkı Lost control'dü) Ancak Anathema'nın Post Rock merakı iice artmış bu albümde onu diyebilirim. Prodüktörlüğü de Steven Wilson yapınca tadından yenmio zaten. Thin Air (Sözlere dikkat) ve Summer Night Horizon (bunda da sözlere dikkat) gibi iki süper parçayla girişi yapıolar Albüme. Dreaming Light, Presence Angels Walk Among Us A Fine Day to Exit dönemini andıran parçalar. Ama A Simple Mistake diye bir parça var ki...O ne ööle Toolesk ritmler, ne gaz patlamalar. 8 dakkalık parçayı günde bıkmadan usanmadan defalarca dinliyorum. Albümün kesinlikle hiti. Konserde de çaldıklarında ohara demiştim.

Kapağı dahil (Süper kapak bu arada benim dövmeye de benzio:), sözleri dahil Alternative 4 karamsarlığını artık iyice üstünden atmış Anathema. İyi mi kötü mü bilemiyorum ama ben sevdim. Hala açıp Lost Control ya da Forgotten Hopes dinlesem bile Anathema'nın bu hali de gayet ii bence.

Tekrar Anathema dinlediğime ve önümüzdeki yazın soundtrackini bulduğuma çok mutluyum. Kaliteli müzik dinlemek istiyosanız kesinlikle öneririm.

Hiç yorum yok: