15 Ağustos 2010 Pazar

Rotting Christ - Aealo



Tam 21 olmuş Rotting Christ kurulalı. 11 tane albüm. Black Metal gibi çok fazla dinleyeni olmayan bi müziği Yunanistan gibi bi ülkede yapıyorsunuz, bu müziğin aslı fanlarının olduğu İskandinav ülkelerinde değil. Ayakta kalmanızı sağlayan tek şey olabilir o zaman. Gerçekten çok iyi müzik yapmak ve hissettiklerinizi dinleyenlere de hissettirebilmek. İşte Rotting Christ bunu yapabiliyor.
Aealo bu blogda yorumladığım ikinci Rotting Christ albümü. İlki burada . Theogonia'yı da çok sevmiştim. Tabi hiç bir albüm benim için After Dark I Feel olamayacak.
Bu albümde Rotting Christ; Theogonia'yla girdikleri etnik ekseninde iyice ilerliyor. Öncesinde tek etiketi Black Metal grubu olan RC şimdi Yunan olduğunu albüm kapaklarından şarkı isimlerine kadar her yerde yansıtıyor. Neden böyle bir yol seçtiklerini pek anlamadım. Etnik öğeleri öne çıkaran grupları sevmemek gibi bi durumum yok ama galiba RC'ye bunu yakıştıramıyorum. Theogonia'yla olabilir demiştim ama bu albümde artık iyice abartmışlar. Ha kötü mü hayır. Hatta kesinlikle hayır. Eğer dinlediğim şeyin RC olduğunu unutursam mükemmel bile diyebilirim. Ama onca albümden sonra garip geliyor.
Neyse...Dediğim gibi albüm etnik öğelerle bezeli. Albümün adı yunanca yıkım anlamına geliyormuş. Konsept bir albüm yapmışlar ve albümde bir savaşçının savaş sırasındaki hislerini yansıtmaya çalışmışlar. Gerçekten de albümü dinleyince o ruhu yakalıyosunuz.
Albümdeki en dikkat çeken nokta ise bayan vokaller. Pliades adında Epirus'lu bir bayan vokal grubu. Pek çok şarkıda vokal yapmışlar ve yalan yok süper olmuş. Albümde ayrıca Primordial'den Nemtheanga ve Necromantia'dan Magus'un da vokalleri var. Sakis bunun için bir röportajında ilk defa bi RC albümünde İngilizce aksanla şarkı söylendiğini duycaksınız diyor:).
Benim için albümün hitleri açılış parçası Ealo, eski zamanlara selam çakan Demonon Vrosis ve Santa Muerte. Albümde ayrıca Diamanda Galas'la beraber Orders From the Dead' tekrar yorumlamışlar. Sakis benim için büyük onur diyor bu parça için. (O kadından nedense tırsıom ben) . Şarkı da zaten Diamanda'nın vokali ve RC'nin müziğiyle piskopat olmuş. Bu arada şarkı İzmir'deki Yunan katliamını anlatıo haberiniz olsun.
Dediğim gibi albüm aslında süper, mükemmel melodiler ve rifflerle dolu,tam bir savaş albümü, ama keşke RC'nin değilde başka bir Yunan grubun olsaydı. RC yine After Dark I Feel gibi inanılmaz karanlık bi albüm daha yapsaydı.

1 yorum:

Sycophante dedi ki...

Güzel müzik?