9 Ekim 2008 Perşembe

İş Görüşmesi


Askerden 17 mayısta döndüm. O günden beri bilfiil iş arıyom...nerdeyse 4 ay oldu ama ne biliim henüz panik diilim...hemen olmasın ama güzel bi iş olsun...istediim işi bulayım diye yırtınıom...

Tabi bu süreçte onlarca iş görüşmesi yaptım. ve bu iğrenç süreçi yazmadan duramıycam. tabi aslında insanları suçlamamak gerek. iş görüşmelerinde sorulan sorular onlarca yıllık işe alma tecrübelerinin sonucunda çıkarılmış göreceli en doğru sorular. ve sonuç olarak bu soruları soranlarda öğrendiklerini uyguluyolar. ama karşı taraf yani bu soruların muhattabı olan ben ise delirmek üzereyim.

Öncelikli olarak şunu anlatayım. ben bi fen lisesi mezunuyum. türkiyenin iyilerinden.. ama işte eğitim sistemimiz saolsun ortaöğretim başarı puanı diye bi bok çıkarmış. e bi de ben de üniversite sınavında harikalar yaratmadım. sonuçta türkiyenin fena sayılmayan üniversitelerinden birinde iktisat okumaya karar werdim. sikerim feni ilimi dedim yani... yannız nası bi karar wermişsem...üniversite bitti..askerlik bitti.. aradan yıllar geçti..ama iş görüşmelerinde karşılaştığım ilk soru...ya siz o kadar fen okumuşsunuz fen lisesini bitirmişiniz neden iktisat seçtiniz???? e tabi iş görüşmesinde "dedim ki sikerim feni ilimi" diyemiyosunuz...haliyle aldığım puan eee iktisat güzel ilim yaşasın keynes gibi şeylerle olayı geçiştirmeye çalıştım..ama istisnasız her iş görüşmesinde tokat gibi bu soru..kardeşim ben de istemez miyim şööle endüstri mühendisliği elektronik mühendisliği falan okumak...olmadı aq. ne üstüme gelion yani...ailem bana bu kadar hesap sormadı...

hadi bu soruyu geçion...fen lisesi geçmişini unutturuon... ortaya iktisatçı kimliğini koyuyon..bi şekilde artık iktisat mezunu bi insan olarak kabul ediyo karşı taraf...şimdi en önemli soru...bu işi neden istiyosunuz..e işsizim..iş yok...ne biliim atıom mesela...satın alma uzmanı vs. neden satın alma uzmanlığı..ya canım kardeşim..ben daha yeni işe başlıycam ne biliim neden satın alma uzmanlığı... tabi yazmaya başlıon ondan sonra..aldığım eğitime en uygun meslek, analitik düşünce gücü, zart zurt...

sıra geldi vurucu soruya...sektörel sorular..ya en çok buna deliriom..neden ambalaj sektörü??? ewet ya...sordular bana bu soruyu.. küçüklüğümden beri ambalajlara ilgi duymuşumdur.ewde hep ambalaj biriktiririm..manyağım ben demek geliyo içimden...ama olmuyo işte...büyümekte olan sektör,reel sektör..gelişmekte olan bi sektör..bu gelişmenin içinde yer almak isterim gibi saçma sapan cevaplar verip bu da geçiştiriliyo..

tabi iyi yönleriniz kötü yönleriniz nelerdir diye sorular da geliyo..başta çok tıkanmıştım bu sorulara...hatta bi tanesine walla ne biliim, kötü yönüm yok gibi bişii bile demiştim..tabii ki işi alamamıştım..

5 yıl sonra nerde görüosunuz kendinizi?? nerde görecem..ewde bilgisayar başında bira sigara içerken görecem..5 yıl önce de aynıydı 5 yıl sonra da aynı olcak...

sosyal aktivite..nelerle ilgilisiniz falan diye de sorarlar...diosun işte kitap sinema müzik film falan...ya bunlarla ilgili olmayan var mı..başka diyo...ya başka bişii bulsam zaten spor mpor zaten iş aramam...resim yapmayı becersem ressam olurum ne uğraşçam senle. gitar çalmayı bilsem grup kurarım siktir olup giderim çalarım biyerlerde..ama yoook...illa bööle egzantrik bişii bekliolar..ben bowling diom...rekorlar kırıom falan diom..yiyo hepsi...bi gün kapoera yapıom diicem...maksat gıcıklık...

aslında bu yazıda bi ipucu falan vermek isterdim..yani şööle diyin...şunları diyin bööle etkileyin diye ama daha kendime hayrım yok..

en son yazıyı kahrolsun insan kaynakları çalışanları diye bitirmek istiyom...

Hiç yorum yok: