27 Haziran 2009 Cumartesi

Amorphis - Skyforger (2009)


Aslında vokalist değişikliğine giden grupların hep sıçacağını düşünmüşümdür. Böyle düşünmeme sebep olan da Iron Maiden olması muhtemel. Vokaliste grup dar gelir, solo albümü patlatır( Bruce Dickinson - Chemical Wedding gibi), aşar gider, diğer grup yerinde sayar falan. Amorphis yedirdi tabi bu lafı bana. Pasi Koskinen kendisini Ajattara'ya adayıp kafayı yerken bu sefer Tomi Joutsen'le Amorphis aldı götürdü. Bu Tomi Joutsen'le 3. albümü Amorphis'in. Tabi klasik olarak eski tadı yeeeak yeaaaaa demiycem. Tamam benim için Tuonela ve Elegy süper albümlerdi ama 17-18 yaşlarındaydım onları dinlerken. Şimdi ise bana göre Kuzeyden geriye kalan 3 gruptan birisi. Hala sağlam bi soundla müzik yapabiliyolar.

Albüm tam bir Amorphis albümü. Kuzey mitolojisi temalı klasik olarak. Soğukta kaldıkları için bu elemanlar Ateş tanrılarına kafayı takmışlar:)) Bu albümde de yine ateş tanrısı muhabbetleri devam ediyor. Dengeli biçimde Brutal ve clean vokal kullanmışlar yine. Albümün en üzücü yanı kayıtlarda hata olması ve bu yüzden iki parça da ses gidiyo. Bendeki versiyonunda da Skyforger'ın ortasında ses gidiyo. Değiştirmişler Cd'ler toplanmış falan da bilmiom yazık olmuş. Albümün en oharrra parçası Skyforger. İşten geldiğimde bööle sesi kökleyip dinliom..Son gaz.

Tomi Joutsen'in sesineyse ben acaip alıştım artık. House of Sleep'de fena diil lan aslında sesi, Pasi'yi aratmaz diodum da şimdi kim sker lan Pasi'yi diom.( İnsanoğlu hain valla.) Adam bööle höykürüo insanın tüyleri diken diken oluo. Mutlaka edinin biyerden dinleyin. Folk kuzey melodileri, Kuzey tanrıları, Tomi'nin höykürüşü falan çok hoş oluyo. Şiddetle tavsiye ederim.

Hiç yorum yok: