7 Haziran 2009 Pazar

Veda


Sanırım 2001 yılı mıydı neydi..Öğrenci evine internet bağlatmıştık ev arkadaşıyla. Sonra o "abi bak bi site var" diye göstermişti. 2001 yılından beri düzenli okuru olmuştum ekşi sözlüğün. İnternete girersem ilk yaptığım şey ekşi sözlüğü açmak olmuştu artık. Bitmek bilmeyen staj günlerinde günde sekiz saat aralıksız sözlük okumak gibi rekor denemelerim de oldu. Hiç bir zaman yazar olmadım. Olmak için de kasmadım. Aslında çok şey de borçluyum. Çünkü popüler kültür hakkında o kadar çok şey öğrendim ki sözlükten. Hatta ekşi sözlükten ders çalıştığımı bile hatırlıyorum.

"Eski havasını kaybetti" klişelerinden nefret ederim. Ama ilk defa ben de kullanıyorum. Ben hard core sözlük fanı olarak (hem de yazar olmama rağmen) sözlüğü sık kullanılanlardan silmek zorunda kaldım.

Benim için her zaman okumuş, etrafında ne olup bittiğini anlayan, birşeyler yapmaya çalışan yeri geldiğinde bunalan yeri geldiğinde küfürü esirgemeyen bir sosyal ortamdı sözlük. Ama son dönemde Muhsin Yazıcıoğlu gibi bi katil için yazılan Güzellemeler, Türkan Saylan için "Cenazesinde Bale yapalım" gibi Orospu Çocukluğunu da aşan laflar edilmesi, artık bayan laik islamcı tartışmaları ve babasının gölgesinden asla kurtulamayacak Reşat Çalışlar'ın önderliğinde gelişen Troll Entry geleneği yüzünden açmak bile istemiyorum Ekşi Sözlüğü. Sanırım yanlız değilim. Bir İnternet Fenomeni olan Ekşi Sözlük maalesef bitti. Ve bir Devir kapandı. Bu da 8 Senelik bir arkadaşıma bir veda mektubu oldu..

Hiç yorum yok: