15 Temmuz 2009 Çarşamba

Boş Yok...

Bazı albümler vardır. Hiç boş şarkı yoktur. Ve tek bir şarkı değil bütün albümü milyonlarca defa dinlerseniz. Albümü dinlemeye başladığınızda bitirmeden bırakmazsınız. Ve ortasından da dinlemeye başlayamazsınız. İlla baştan başlayıp o ambiansa girmek zorundasınızdır. İşte kendime o albümlerden bi ilk on çıkarmaya çalıştım. İlk 25 oldu başta sonra 10a indirmeyi başardım. Metrobüste işe giderken çok sıkılıom aslında. Oturabilsem bi kitap falan okurum aslında ... O sıkışıklıkta amcanın teki suratıma nefesini üflerken yapabileceğim tek şey böyle listeler yapmak...
  1. Opeth - Face of Melinda: Ya herkesin neden Blackwater Park albümüne bayıldığını anlamam, bence Opeth'in gelmiş geçmiş en hayvan albümü budur. Albümde boş şarkı yoktur. Listemde 1. sırada bu albüm var. Dinlemekten sıkılmam asla.
  2. Bruce Dickinson - Chemical Wedding: Ya sırf bu albüm yüzünden Iron Maiden'dan soğudum ben. Adam kendi başına neler yapıomuş dedim. Sikeyim Steve Harris'i bile dedim bi ara. Albüm baştan sona hit dolu...Gelmiş geçmiş en baba British Heavy Metal albümü.
  3. Tool - 10.000 Days: Aslında Tool'un albümleri arasında çok kaldım. 4'ünden biri bu listede olacaktı ama hangisi karar veremedim ben de en fazla dinlediğim 10.000 Days'e karar werdim. Bu da boş şarkının olmadığı artık müzikal anlamda en fazla hayvanlaştıkları albüm oldu Tool'un..
  4. Anathema - Alternative 4: Ya şu son yaptıklarına bakınca aslında bu herifler boyundan büyük işleri başarmışlar diyorum. Ne hayvan albümdü ya. Albüm son saniyesine kadar hüzün ve melankoliden ödün vermiyor. En sevdiklerimden birisi..
  5. My Dying Bride - Dreadful Hours: En sevdiğim en fazla dinlediğim MDB albümü. Her şarkısı ayrı güzeldir. Hele A Cruel Taste of Winter, My Hope The Destroyer ve Black Heart Romance üçlüsü nefes aldırmaz arka arkaya.
  6. Katatonia - Last Fair Deal Gone Down: Bu albüm de şaşırtır beni. Bütün Katatonia albümlerini arka arkaya dinlesem arada lan bu Katatonia değil derim. Bence en iyi soundlarını bu albümde yakaladılar.
  7. Mogwai - Happy songs for Happy People: Hunted by a Freak'le başlayan adama çok pis koyan bi albüm bu yaa..Her şarkısı başka dünyalara götürüyo beni..Ya da ben başka bi dünyadayım gerçek dünyama geri getirio..Ne biliim ööle bişii işte...Dinlemek istemiyom bazen, kötü yapıyo beni..
  8. Louise Attaque - Louise Attaque: Listeye bak aq. Opeth'le başlıo, Louise Attaque'a gelio:) Napiim ya ben bu albümü de çok severim. Her şarkısının anısı var bende..Hüzünleniom abi napiim...Bakmayın hüzünlendiğime çok eğlenceli albümdür...
  9. The Tea Party - Edges of Twilight: Ya bu öyle bi albüm ki her şarkısı ama abartısız her şarkısı mükemmel...
  10. Sigur Ros - Agaetis Byrjun: Bunu da milyon kere dinledim heralde..Bana kafayı yedirten bi albüm oldu bu da...
Ya aslında daha listeye koyamadığım daha bissürü albüm var..Ama Metrobüs uzun ve çetrefilli bi yol... Daha ben bissürü liste yaparım işe gelir giderken. Onları da bi listeye koyarım..Amcalar nefeslerini suratıma üflerken çok pis liste yapasım geliyo benim..

Hiç yorum yok: