12 Kasım 2008 Çarşamba

CAVALERA CONSPIRACY - Inflicted (2007)


Cavalera biraderler biraraya gelmiş yıllar sonra yanlarına süper bi gitarist de almışlar. Hadi şöyle eski günleri yad edelim demişler. Hoş olmamış mı?? Tabii ki olmuş. sonuna kadar takdir ettik...

Cavaleralar diyince tabii ki akla ilk gelen Sepultura ve o şaşalı dönemleridir. Hatırlarım ortaokul döneminde insanlar abi Chaos A.D. diye bi albüm war nası bişey anlatamam derdi. Herkes metalciydi ama Sepultura dinlemek çok ayrıcalıklıydı. Ohaa Sepultura mı dinliyomuş derdi millet. Biraz da korkutucu ürkütücü bişeydi Sepultura. Adından ötürü mü yoksa brütal vokale alışkın olmayan bünyelerden ötürü mü bilinmez.

Sepultura'nın ilk albümleri Schizophrenia, Beneath the Reamins ve Arise hayvan trash albümleriydi. Bana pek hitap etmezdi o yüzden. Arise'ı biraz sevmiştim. Ama Sepultura hayranlığım Chaos A.D.'yle başlamıştı. Ve maalesef orda da kaldı. Sonrasındaki Roots çok hayvan bi albüm olcakken etnik melodilerin fazlalığı yüzünden içine sıçılmış bi albüm olarak kaldı. Ardından Cavalera hepimiz küstürüp Soulfly'a geçti. Sepultura'ya da Derrick Green geldi. Ama Sepultura'nın havası da gitmişti. Pek çok Sepultura fanı da Soulfly'a bitürlü ısınamadı. bu ayrılığı görmeyen yeni jenerasyondan çokça Soulfly fanı çıkmasına rağmen Chaos A.D.'yi yaşamış Sepultura fanları her zaman Soulfly'a mesafeli kalmıştır. Soulfly'da Cavalera aslında olağanüstü işler yaptı ama etnik müzik fantazileri yüzünden hep uzak geldi bana Soulfly. Tom Araya ve Corey Taylorla yaptığı düetler efsane olsa bile ne bileyim. Sepultura olamamıştı Soulfly gözümde.

Bu albümü ve birlikteliği ilk duyduğumda aslında bi heyecan yaptım. Sepultura'ya dönmemişti Max ama ne bileyim abi kardeş güzel şeyler yapabilirler diye düşündüm.

Albüme gelince..Inflicted.. Arise'ı alın. Andreas Kisser'ı çıkarın. Yerine Marc Rizzo diye iyi bi gitarist koyun. Biraz Groove ve nu-metal ekleyin dozunu kaçırmadan. Alın size Inflicted. İyi ya da kötü demiyorum. Sadece ben artık Trash dinleyemem diyorum. Ama hala bissürü Trash fanı vardır ki acaip gazla dinleyecek Albümü. Aslında hala yeni bi Chaos A.D. gelir mi diye bekliyorum. O albümü bu kadar özel kılan ne onu da bilmiyom. Ama Sepultura asla o soundu bi daha yakalayamadı Zaten Derrick Green'le yakalamsı da biraz zor görünüyor. Ama Cavalera biraderlerden bekliyodum. Olmadı . Yeni bi Arise olmuş ama belki diğer sefere.

Albümdeki parçalar geçersek aslında her şarkı hızlı ve tam anlamıyla sağlam. Beni şaşırtan beklediğimden çok daha fazla solo olması albümde. Nevertrust ve Black Ark albümün en sağlamlarından. Nevertrust'u çok sevdim hatta..

Böyle bi albüm işte. Arise'ı özleyenlere duyurulur.

Hiç yorum yok: