10 Kasım 2008 Pazartesi

MOONSPELL - Night Eternal


Bir başka 2008 çıkışlı albüm Moonspell'den. Ya 2008'de ne sağlam albümler çıkmış ya. Bereketli seneymiş walla. Moonspell Wolfheart ve Irreligious gibi efsane albümler yaptıktan sonra Sin/Pecado gibi "hö?" dedirten bi albüm yapmıştı. Albüme iyi ya da kötü demiyorum. Hatta Moonspell'in albümü olduğunu bilmesem güzel lan bile derdim. Ama şaşırtmıştı Moonspell o albümle. "Darkness and Hope" ve "Butterfly Effecté ise benim baştan sona dinleyemediğim sıkıcı albümlerdi bana göre. Moonspell'in asıl geri dönüşü ve pik yaptığı albümse "The Antidote" oldu kanımca. Baştan sona mükemmel bi albümdü ve her parçası hitti. Albümde gümbür gümbür mükemmel bi sound yakalamıştı Moonspell açıkçası. Albümü defalarca dinledim ve ardında Türkiye'de Venue'de verdikleri konserinde coşmuştum. Ama açıkçası "Memorial" albümü beni hayal kırıklığına uğratmıştı. Sen harika bi sound yakalamışsın. Resmen sin/Pecado'dan sonra tekrar dirilmişsin. Bu geri dönüş muhabbeti ne saçmalıktır anlayamadım. Bana bu köklere dönüş muhabbeti hep şöyle gelir. "Ya biz soundumuz geliştirmek için, daha güzel parçalar yapmak için pek kasamıycaz kusura bakmayın. Şimdilik bu boktan parçalarla idare edin, hem bak eskiden sewerdiniz böyle şeyleri. Hadi zorlamayın bizi biraz para kazanalım"

Aslında Moonspell Rotting Christ gibi tam da artık dinlemekten vazgeçeceğim noktada çıkarmış albümü. Albümü dinleyip dinlememekte acaip kararsızdım. Ne bileyim hiç heyecan yapmamıştım. Ama tabi ki albümü dinledikten sonra fikrim değişti. Moonspell "Antidote"da yakaldığı sonudu ve havayı tekrar yakalamış. Zaten bozmaması da gerekti. Albüm At Tragic Heights gibi hayvan bi parçayla başlıyo. From Lowering Skies'a benzio biraz bu parça. Moonspeel zaten giriş parçası yapmak konusunda üstat bi grup. Albümün ilk parçaları zaten hep böyle gaz olur. Ardından gelen Night Eternal'da hızlı gaz bi parça. Fernando yine insan üstü... Her ne kadar seneler önceki konserinde "I am one of You" diye bi tişçrt giymiş olsa da... İnanmıyorum. Gerçekten mükemmel bi brutal vokal..İnsanı rahatsız etmeyen efektsiz harika bi vokal. clean vokallerde de malumunuz Dave Gahan etkisi hala sürüyo. Albümde 9 parça var ve 44 dakka..Keşke daha uzun yapsalarmış. Albümdeki diğer güzel parçalar Dreamless ve First Light. Albümün hitiyse şüphesiz Scorpion Flower. Şarkı dişi vokalle tadından yenmiyo. At loop'a saatlerce takıl.

Eğer ki Antidote albümünü sevdiyseniz ki sevmemek imkansız tam o ayarda bi albüm olmuş. Devamını bekliyoruz..

Hiç yorum yok: